Cinta hAwA dAN aDAM....AmehemeYana DreamandHope

سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي ''Jadikanlah hari ini lebih baik dari hari semalam''ا

(AKU DAN DIRIKU.. ME AND MYSELF..) "We Must Look The LIFE With Lift Up The Head To Stars Through A TELESCOPE Technique Even Also Needed Think Deeply The LIFE Like Showing Careful Attention To The Bacteria Through MICROSCOPE. The TWO LIFE, Far (Like Stars) And Near (Like Bacteria) Which Is Not Able For Us To Confront Or To Face Towards Without A Serious Observation And Earnest....."
mbed plugins

Monday, December 20, 2010



Alhamdulillah....habis ujian dunia ni ya Allah...iaitu Sijil Pelajaran Malaysia...pejam celik pejam celik dh habis....aq berserah sumanya kepadaMU ya Allah utk tentukan segala hasil dan kemampuan aq slama nih....aq hrp kau berkatilah usaha n penat lelah aq slama ni....ckup la sekadar apa yg aq mampu lakukan.....
Hari ni gak hari terakhir bg aq tuk pkai bju sekolah...slama 11 tahun aq pakai bju sekolah....usung beg skolah yg dipenuhi bertan2 bku teks...suma 2 xkn dpt aq lalui tnpa pengorbanan kedua Ibu Bapa aq....bila aq teringat balik betapa besarnya pengorbanan mereka....sukar untuk aq balas jasa mereka....insyaallah slagi hayat dkandung badan aq akn cuba utk mengembirakan hati mereka...dan membalas jasa dn pengorbanan mereka terhadap aq slama 17 tahun aq dlahirkan dmuka bumiMU ya Allah....



Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Haji Mohd Noor Ahmad....
inilah sekolah yg aq xkn pnh lupa seumur hidup aq....sukar utk aq tnggalkan....berat kaki aq utk melangkah keluar ke sekolah ni....yela bnyk kenangan manis pahit yg xkn aq boleh lupakan....
Kenangan manis yg paling best aq dnobatkan sbg Tokoh Pelajar Sekolah ni....mula2 memang aq xjngka utk dpt gelaran ni.....yela layak kah aq??masih tertnya2 dlm diri aq until now aq fkirkan...nk dkatakan seorg klw terpilih sbg tokoh pelajar msti ade result yg gempak dlm exam....tp result aq xlah gempak sgt....seimbang je...yah mybe result aq yg seimbng 2 n koku aq yg menyerlah 2 yg wat aq dpt gelaran ni....aq xsngka suma ni leh dpt....aq rasakan mmbe aq class sc 2 yg ptut dpt coz die da result exm yg gempak !!! koku pun bleh than....xpela suma 2 dh berlalu....syukur kt Allah atas pemberian ni....insyaallah aq perlu pgang amanah 2...aq akn cuba jd yg lebih baik....go go chaiyok...
pe lg haa??knangam manis kt sni...haa dpat anugerah olahragawan sekolah slama 2 tahun berturut....memang manis...yela mula2 msuk form 1 skol ni....tngok abg2 sume dpt mcm2...harumkan nama skol suma...aq pun terbukak hati utk tujuan yg sme gak....harumkan nama sekolah yg pnh tercalar dgn kes2 yg tertentu dlu....memang susah nk mulakan dari awl....terdetik hati aq utk terlibat dalam bidang olahraga ni bkn nye dtg dr mum or dad aq....dtg dr galakan mmbe2 aq yg ajk aq terlibat dlm larian...mula2 aq msuk just nk have fun....sihatkan badan...tp bila aq fkirkan blik woaahhh best gak olahraga ni....aq ase aq berbakat dlm bidang ni...n aq cuba tuk berkecimpung dlm bidang ni dgn lebih mendalam....alhamdulillah skrg aq dh berjaya harumkan nama sekolah dgn segala penat lelah aq slama ni....bgun awl2 kul 6 pg n ptg utk training...skrg aq dh pun menangi segala larian yg aq terlibat dan pling manis dpt tmpat ke-7 dlm Penang Bridge International Marathon 2008...meman susah nk gambarkan saat 2....segala jasa aq slama ni harap dapat dihargai oleh semua warga Smk Datuk Haji Mohd Noor Ahmad...yg paling pnting aq nk lihat Sekolah ni akn berjaya especially dlm bidang olahraga...dan akan ade pelapis2 yg bru yg akn dapat harumkan nma sekolah...insyaallah !!!


Selain 2 adela kenagan manis yg aq xkn boleh lupekan.....bertemu dgn someone yg wat hari2 aq tersenyum....lebih semangat tuk jalani hidup aq....aq xksh ape yg org nk ckp !!! hbungan aq dgn die biarlah rahsia.....ckupla sekadar hbungan kmi mcm ni....usia bknlah penghalang utk aq jadi teman die...bg aq suma manusia sme dan aq  xpnh nk anggp die seorg yg sempurna sgt2....memang jauh lg perjalanan hidup ni tuk kita mengetahui ape yg akn berlaku masa hadapan....manusia boleh berubah.....aq akn berpegang kepada prinsip 'cintakan Allah lebih bermakna daripada cintakan Manusia dan dunia'....niat aq nk bimbing die....nk bg hdup die always happy...dan aq akn pinjam amanah yg kau bg kt aq ya Allah utk aq bwa die ke jalan yg diredhai yg lurus dan mencapai cinta yg agung daripadaMU ya Allah...ni jela kowt kenagan manis aq slama ni...
haha yg lain2 korg pkirla sendiri....malas nk taip....Kenangan pahit biarlah rahsia utk aq kongsi kan kt korg.....sbb terlalu pahit utk ditelan...cewah baik punye ayat !!! 


Sebelum aq habiskan semua ni 


Hidup ini adalah perjuangan dan pengorbanan...
Jalan ini jalan yg panjang...penuh godaan , ujian , tentangan , dan rintangan....


Selamat Tinggal Sekolah Menengah Kebangsaan Datuk Haji Mohd Noor Ahmad !!! 
Selamat Tinggal guru2 yg aq sanjungi...yg penat lelah mengajar aq erti kehiddupan......
Selamat Tinggal suma warga Sekolah terutamanya junior yg selalu support diri ini....jasa anda semua tak kan boleh dilupakan....
Selamat Tinggal sahabat2 suma....doakan diri ini sentiasa berjaya dgn cemerlang dunia dan akhirat...
Warga sekolah SMKDHMNA DO the BEST and make HISTORY TO YOUR SCHOOL with succes in academic and cocuriculum....insyaallah...



Monday, December 13, 2010

Bace ni...satu kisah pd zaman nabi....seorg remaja yg menyayat hati...dan meginsafkan...



Assalamualaikum....dh tngok video ni???dh fkir dh???betapa hebatnye remaja yg bernama Saa'labah.....spe tngok sedutan rancangan Halaqah Sentuhan Qalbu(Namaku Remaja) yg beri pendedahan tentang remaja pd zaman skrg....mmng best dan menyayat hati bila kita fkirkan blik...susah sgt ke kita nk cntohi remaja yg bernama Saa'labah...sedih sgt bila dkupas blik ksh ni...aq nk kongsi cket dgn korg sume....ksh ni dsampaikan oleh penceramah muda yg bru bergiat dlm dunia dakwah xlain xbukan Tuan Syed Mohd NorHisyam Tuan Padang...beliau menceritakan tentang ksh Saa'labah yg telah melakukan satu dosa besar....yg tkowt akn dosanya...dipendekkan cerita pd stu hari Saa'labah jatuh sakit....Rasulullah S.A.W dtg menziarahinya dan memapah Saa'labah diriba Rasullullah....kemudian Saa'labah ketepikan kepalanya drpd riba Rasulullah dan Rasulullah bertanya kenapa whai Saa'labah??Saa'labah berkata whai Rasulullah kepala yg penuh dosa ini tidak layak utk berada di atas ribamu whai Rasulullah...Saa'labah ketepikan kepalanya...dan Rasulullah bertanya wahai Saa'labah kau nak apa???dan Saa'labah menjawab wahai Rasulullah aku mahukan keampunan Allah...Rasullullah bertanya lg apa cita2 kamu wahai Saa'labah???Saa'labah menjawab cita2 aku hanya nk msuk syurga sahaja dan dosa yg aku buat tolongla doa agar Allah ampunkan dosaku...lalu Rasulullah berkata wahai Saa'labah aku menjamin apa yg kamu nak dan cita-cita kamu itu....inilah bukti taubatmu whai Saa'labah....dan akhirnya Saa'labah menghembus nafasnya yg terakhir di atas riba Rasulullah S.A.W...yg menariknya dlm kisah ni...semasa pengebumian Saa'labah...Rasulullah dtg agak lewat...sahabat Rasulullah dah terlalu ramai di kubur...dan mereka memberi laluan kepada Rasulullah tuk melihat jenazah Saa'labah...Rasulullah kemudian berjalan masuk dan kelihatan tersekat2...Dan sahabat Rasulullah bertnya wahai Rasulullah kami dah buka jalan kenapa Rasulullah berjalan tersekat2 dan tidak selesa....Rasulullah menyatakan kamu tidak melihat betapa ramainya malaikat yg hadir menghantar Saa'labah ke kubur Saa'labah...wallahualam...inilah remaja yg perlu kita contohi...kita fkirkan blik???yg selanjutnya korg tngok lah video kt atas 2...harap korg suma ambil iktibar drpd ksh ni....kita sma2 ubah diri kita jd remaja yg menegakkan sunnah nabi...dan menegakkan agama Allah di atas muka bumi ini...jd seorg remaja yg berpegang kepada agama Allah...dan cemerlang dunia dan akhirat..insyaallah....bukan utk diri ini sahaja k...kita2 sma2 ubah......

Bacelah penulis blog Lagenda Budak Scoot....harapan penulis blog ni...

Assalamualaikum....bru2 ni adela terbce stu blog hmba Allah ni....hamba Allah ni pnh wujud dlm hdup aq....nth la bru smlm je aq tulis blog ni sl die...blik2 bla bce blog die....aq terkejut sgt2 !!! aq xpnh nk slahkan die dlm hbungan kmi dhulu....mngkin die xthu apa yg aq tulis kt blog aq 2 hari lepas.....aq sbg hambaMu ya Allah aq xpnh rasa perfect hdup aq....aq pun da kelemahan aq sndiri...suma mnusia dlm dunia ni sama sja....aq xpnh nk tduh seorg hamba Allah ni xperfect n jahil tntng agama....please!!!! aq xpnh nk berdendam dgn die...skrg ni niat aq ikhlas trima die as a friend...salahkah aku????aq xberniat pun nk salahkan die or sesiapa dlm hbungn kmi.....aq ase hbungn kmi dh berakhir dn aq hrp xdak dendam antra kmi....aq terdesak tulis hbungn kmi xbermakna sbb aq sendiri n mybe sbb rmai org yg xska kmi bhagia...mngkin gak die dh xthn dgn suma ni...aq redha dgn ketentuan ni....aq thu die ikhlas menyayangi diri aq....dn skrg die dtg blik dlm hdup aq.....aq xksh sbb mngkn die dh berubh utk diri die begitu gak dgn aq....aq happy dlm 2 gak aq xtahan tuk menangis n sedih sgt2 mlm 2 sbb aq xsngka doa aq yg nk die brubh tuk kebaikan dmakbulkanMu ya Allah....aq xpnh pndang die seorg yg xtw tntg agama....aq xpnh pun anggp mcm 2..ya Allah!!!tlongla hambamu ni....aq pun bkanla sebaik mana pun please !!!aq bersyukur sbb die sedar yg aq pun mcm 2 gak nk berubh tuk kebaikan...aq ase mybe die ingt aq dh de someone yg bru dlm hdup aq....aq mengaku memang....tp xlah aq nk ckp someone ni perfect sgt2....aq thu hbungan kmi ni cm adek n abg....sbb aq dh xyakin nk bercinta.....skrg ni niat aq nk berubah dan mula hdup bru....bkan mencari cinta dunia sje....dngrla !!!! fkirlah sejenak ???org ni xpnh nk slahkan sesiapa dlm hbungan ni....org ni xpnh anggp apa yg sahabat ckp semua 2...org ni hrap xdak pape yg nk kita benci n mula hdup bru...kita as khalifah kt dunia ni suma nya xperfect...sumanya sma...yg bezakan kita hnya ketakwaan n keimanan....perkara yg lepas xmungkin berulang lg...kita lupakan suma n mula hdup bru....hopely kta sbg umat islam xberdendam n ikhlas dlm bersaudara...xsalahkan kita lupakan suma 2....n mula hdup bru....harapan penulis blog ni....

Sunday, December 12, 2010

Aku nk berubah tuk kebaikan....







Iktiraf
by RAIHAN


Wahai Tuhan, ku tak layak ke surgaMu
Namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu
Ampunkan dosaku, terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar

Ilahi lastu lil firdausi ahlaa
Wa laa aqwa 'alaa naaril jahiimi
Fahabli taubataw waghfir dzunuubi
Fa innaka ghofirudz dzam bil 'adhiimi

Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai
Dengan rahmatMu ampunkan daku oh Tuhanku

Wahai Tuhan selamatkan kami ini
Dari segala kejahatan dan kecelakaan
Kami takut, kami harap kepadaMu
Suburkanlah cinta kami kepadaMu


Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.....npe haa aq msih dtakuk yg lma??mkin hari aku mkin jauh dgn Allah S.W.T...smpi skrg aq msih lakukan dosa...msih wat bnda2 yg ke arah negative..
bila la aq akn berubah??xkan aq perlu tnggu smpi ke tua bru nak bertaubat....ya Allah tlong la hambaMU ni...wallahualam dunia skrg dh nk kiamat...entah bila??aq pun xtw...hanya yg Maha Berkuasa sje yg thu...tp npe haa mkin dekat hari yg xbwa apa makna harta benda,anak2 suma 2....mkin bnyk kemaksiatan,gejala2 sosial yg berlaku....masih xsedar lg ka??ke nk mengejar dunia dhulu..haa aq xboleh nk ckp sl bnda ni...aq pun sme gak...xlah sebaik2 mna pun..sbb suma mnusia sme je....yg beza antara kita hnya ketakwaan dan keimana kita pd Allah S.W.T...yah aq mngaku yg aq ni mkin jauh dgn Allah...mkin aq dkt dgn NYA...seribu langkah Nya pada aq...memang perlu pengorbanan yg bnyk tuk dptkan cinta yg agung drpd Allah S.W.T...amal ikhlas dlm lakukan amal ibadat kerana NYA....insyaallah aq akn cri cinta yg amat bermakna dlm hdup aq...CINTAKAN ALLAH S.W.T LEBIH DARIPADA SEGALA2NYA....insyaallah...


Ke-2 CINTAKAN RASULULLAH S.W.T....
skrg ni aq telah sedar betapa banyaknya pengorbanan nabi kita yg terakhir iaitu Nabi Muhammad S.A.W pada umat kita....mari kita renungkan sme2...bru2 ni aq sedih mendengar ksah nabi yg dsampaikan oleh penceramah yg terkenal iaitu DR Danial dlm rancangan HALAQAH SENTUHAN QALBU....bhawa Nabi tidak makan dan minum....slama 3 hari , dapurnya x berasap....Nabi Muhammad S.A.W solat smpi bengkak lutut dan kaki...mengalir airmata DR Danial smbil menceritakan ksah itu....aq fkir2kan balik npe aq dan kta skrg ni msih x ikut sunnah Nabi Muhammad S.A.W...kita akui kita ni sygkan Nabi tetapi mcm na kita nk jdkan Nabi Muhammad S.A.W idola kita???teladan kita dlm kehidupan seharian kita....insyaallah dgn kekuatan yg ada....slagi aku msih hdup ddunia ni....aq akn cuba berubah..jadikan Nabi Muhammad S.A.W idola aku dlm khidupan aku....aq perlu cuba mengikuti sunnah nabi...aq akn cuba dgn sedaya upaya aku...insyaallah...


Ke-3 CINTA KEPADA MAK DAN ABAH
Haa susah tuk aq kecapi dunia hari ini.....berdiri teguh dgn skongan mereka berdua.....Mak n Abah aq PN SITI ROHANI BT HJ MOHD NOOR AHMAD...n EN SHAMSUDIN B.SAAD....aq menangis sbb terkenangkan betapa banyaknya pengorbanan mereka terhadap aku....yela sbb aq asa aq lah anak yg pling bnyk menyusahkan mereka....aq lah anak yg telah mengecewakan mereka dlm family aku...ntah la aq xthu nk wat mcm mana dh...dgn lihat airmata Mak dan Abah aq.....aq thu mereka nk sgt lihat aq berjaya....bnyk pengorbanan mereka trhadap aq....aq perlu berubah...dan terus berubah tuk buktikan pda Mak n Abah yg aq boleh lakukan yg terbaik pda mereka...aq nk sgt berbakti pda mereka....aq nk sgt lihat mereka bhagia dgn hasil usaha aq.....ya Allah aq thu ya Allah aq dh bnyk lukakan hati mereka......aq thu bkn sng tuk aq lalui semua ni...aq harap aq dpt gembirakan mereka dgn keputusan SPM next year....


Ke-4  Insan yg bernama Siti Liyana 
Alhamdulillah dh setahun lebih aq knal dgn die....aq dh thu tentang die...family die wlau xbnyk...aq dh pham die seorg yg pendiam...pemalu...kuat mrajuk n marah(hehe)...pndai ambil berat...seorg yg penyayang lemah lembut(sopan-santun)....yg plng penting die da pgangan agama...yeah...die dh bnyk wat hari2 aku penuh dgn snyuman...pnuh dgn kegembiraan....haha yahoooo!!!!!  bestnye !!!! hbungan aq dgn die mybe sbg insan yg sling berkasih syg kerana Allah S.W.T..nth la apa yg aq nk dlm hbungan kejujuran n keikhlasan...dn djauhi drpd perkara2 yg xelok.....aq xnk hbungan ni berlandskn nafsu semata2 cm remaja zmn skrg ni...yg berpegang2 tngan....berdua2 duan...aq xnk suma 2....aq nk berubah aq nk hbungan ni kmi sling nasihat menasihati tntg agama....brckp tntg kebesaran Allah S.W.T...aq bersyukur sbb knl dgn die....bersyukur if hbungn kmi mcm ni...xkeluar berdua2...hanya berpandangan mata...bertegur sprti biasa...aq phm wlau bnyk penghalangnya...aq dh ase ketenangan bila dgn die....aq xnk ksh dulu brulang kembali....skrg ni aq hnya nk fkirkan die(Liyana) sje dlm hdup aq....aq thu usia kmi memang jauh...sukar tuk aq tahu adakah die akan kekal brsma dgn aq hngga dewasa kelak...hnya Allah S.W.T yg thu adakah die untuk aq...atau sebalik nya....harapan aq nk sgt lihat n jmpe die dlm mse 10 thun lg dgn perangai/skap die cm 2....insyaallah if ade jdoh aq dgn die....thankz ya Allah sbb kau dh bg peluang kt aq utk mengenali diri nya Siti Liyana...



Saturday, December 11, 2010

Nak cari kerja !!!! Nak cari kerja !!! or nak smbung lari ke !!!! tlong2 yg ne 1 ni..

Assalamualaikum.....arrghhh tidak SPM dh nk habis !!! skrg ni aq kne pkir sndiri nk cari kerja ke nk smbung mnat aq iaitu lari dr rumah???OoOOpS slap2 olahraga la...adoyai mcm2 la on my brain ni nk pkir...dh le my papa swuh aq cri kerja pas SPM...tp aq still love with my athletic programme...arghhh why???yg ne 1 nih???olahraga ke kerja??susah la..klw pilih dua2 skali coz train olahraga bkn sminggu skali...dlm smnggu tu 6 hari kne train beb...keje pun cm 2 gak...smnggu msti 6 hari or 7 hari..mybe pg smpi ptg...nth2 mlam...kan??pnat arr cmni an??aq dpt twran keje dkat sg dua...kdai kwn mum aq...nak ke x haa??gaji dh la RM 6 or 700...xkn nk tolak kowt...tp dlm byangan aku still terpkirkan mnat aq tu olahraga...arghhh psti aq kne pikir balik....nak ke xnak??tlongla....lg 1 sal lesen moto...dh dpt dh lesen L...pas SPM ni just nk test JPJ n dpt lesen P....haha sbar je la...yela sbar 2 sparud drpd Iman...bkn sng nk dpt lesen 2...Amir relax k....try hard !! be Positive !!! n u can get it..just 2 more weeks....u see your succes k...

Siti Liyana bt Baharom abg miss yana soo much...

Assalamualaikum....Salam Sejahtera !!! Salam 1Malaysia...hehe woOw best smlm sbb dpt kuar dgn mmbe2 sume..lyan ceta "The Chronicle of Narnia The Voyage of The Dawn Treader"hmm boleh le ceta ni best gak...ceta owg puteh mne xbest..spe ikuti ceta ni dr awl2 lg msti pham...bg yg x susah la...pape pun 5 star arr ceta nih...smlm gak wat aq ase best n ase ade org ambil berat sl aq... yela someone 2 cll aq.. haha mybe die rindu aq...same as aq...rindu kn die sgt2...nth la aq ase cm jauh je dgn die...aku perlu jmpe die...die ckp kt aq yg die ase borink sgt cuti ni...aq ase pas SPM ni aq nk try spend time dgn die...happykan die...ubat rndu die kt aq...2 pun klw xdak pape halangan la....insyaallah !!!  tp die nak ke????liyana please!!!!i'm miss u soo much !!! miss ur voice !! miss u face !!! hehe...aq hrap la die boleh jmpe aq kt bkit dmbr 2....yana abg xpksa...abg pham yana k...yg pnting yana tke cre n jgn nakal2 k..abg tetap syg yana...snyum cket...hehe

Maaf Aku Tak Bisa MemilihMU....

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan


    Assalamualaikum...haa ni nk story cket dgn korg sume...cmne lgu kt ats best akk????ptutkah aku terima die blik???ptutkah aku kembalikan kenangan aku brsama die dlu???aku thu bkan mudah tuk kmi kembali bersama...mengembalikan kenangan yg indah...tp indah sgt ke kenangan aku brsma die dlu...Ahh!!! bg aku knangan dhulu xbermakna bg aku...suma hrapan aku dh berkecai...betapa sedihnya aku...aku hnya mencari "org yg tlus ikhlas menyintai diriku bkn tuk dpersendakanhanya" hnya Allah sja yg tahu...mcm mana perasaan aku kt dia...arrghh alhamdulillah mkin hari aq brjaya lupakan dia...alhamdulillah juga sbb kau dh bg dia sedar n tnjukkan dia hidayahMU...aku thu dia mahu kembali pada aku..dia akn berubah...aku akn terima dia...tp maaf aku x boleh trima die mcm dluw...just sbg kwn ckup la...aku die dh berubah n sedar!!! mcm mana pengorbanan aku kt dia dlu...dh la suma ni dh jd knangan pahit n manis dlm hdup aku...insyaallah aku akn ubah diri aku....mula hdup bru dgn mencari cintaMU ya Allah...

YOU WANT THE BEST?? BE THE BEST FIRST....

~AKU BUKANNYA BAIK...TETAPI AKU INGINKAN YG TERBAIK...MAKA WAJIB KE ATAS DRIKU MENJADI BAIK... AKU JUGA INGIN MASOK KE SYURGA...MAKA TIADA PILIHAN LAIN LG BGKU MELAINKAN MELUNASKAN AMANAH DI DUNIA SBG TITI KE DESTINASI ABADI~


~LAWAN...HDOP INI MESTI MAU LAWAN....BUAT JAHAT MEMANG SERONOK....TAPI KENA BERANI TANGGONG LA SEKSAAN DI AKHIRAT KELAK....TAK TERTANGGUNG KITA...SUBHANALLAH.... TAK TERTANGGUNG KITA... SETIAP KEJAHATAN ITU TAK AKAN TERLEPAS DRPD HUKUMAN....TAK AKAN TERLEPAS... MAU LARI KE MANA KITA BILA SUDAH DI HADAPAN MAHA PENCIPTA...MAU KELENTONG APA KITA BILA DITANYA APAKAH PERBUATAN KITA SEPANJANG DI DUNIA... TAK BOLEH LARI KITA... TAK BOLEH LARI.... DI DUNIA BOLEH LA MAIN LARI2, SOROK2, SEMBUNYI2.... DI AKHIRAT NNTI??~


~ AKU INGIN LAWAN.... BKN MAU LAWAN ORG, LAWAN MAK AYAH...BUKAN BUKAN... NAK BERLAWAN DGN NAFSU...CHALLENGING TU... ORG BOLEH DAKI GUNUNG EVEREST, TERJUN DARI AEROPLANE, MENCABAR JGK TU...TP BERAPA RAMAI YG SANGGOP SAHUT CABARAN BERTARUNG DGN NAFSU?? TAK RAMAI... AKU MENGAKU... TERMASOKLAH AKU... BYK KALI TERKANDAS... & AKU YAKIN RAMAI JGK YG TEWAS... TAPI, SELAGI KITA HDOP, MASIH BERNYAWA, TAK ADA KATA MUNDUR... LAWAN TETAP LAWAN!!... WALAU SEBAGAIMANA SUSAH SEKALIPUN, AKU AKAN TRY,AKAN USAHA... SEHINGGA SUDAH TIBA MASA AKU MENYEBUT UTK KALI TERAKHIR KALIMAH SUCI "LAILAHAILLALLAH...MUHAMMADUR ROSULULLAH"~


" I LUV ISLAM "


~MEKAR HDOP ISLAM SEPANJANG ZAMAN~